Kosthållning några tumregler

När det gäller viktminskning och hälsa är det några saker som fungerar bra för mig, och här är de enkla reglerna som jag följer, eller i alla fall gör mitt bästa i att följa. För ingen är ju perfekt.
.
  1. ät var tredje timme.
  2. ät protein till varje måltid. Ca 20gram
  3. ät långsamma kolhydrater på dagen.  På kväll enbart i form av bär eller enstaka frukt.
  4. Öka fettintaget på kvällen. Stek i extra mycket fett, eller ät valnötter.
  5. ät 5-6 gånger per dag.
  6. Unna dig tre fria måltider per vecka. Ät då vad du vill i rimliga mängder.
.
Dessa är de få reglerana jag följer, samt då även lägga till motion och motion.
(klockan funnen på http://javafaan.blogspot.com/2010/08/klockan.html)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0