mandel muffins

Muffins

Här kommer muffinsreceptet. 

ca125 g mandelmjöl 
0,5 tsk bakpulver

7 ägg vitor
1 ägg
150 g mellanmjölk
1 tsk fiberhusk
2-3 tsk kakao
nån msk eller 2 sukrin eller annat sötningsmedel
mycket kanel ( det gillar jag)


Rör ihop ordentligt, låt stå 10 min och rör ordentligt igen innan du häller upp det i silikonmuffinsformar. Det blev 15 st muffins

 175 grader i ca 40 min.

När man tar ut de kan de vara lite degiga, men det är de inte när de kallnat.

Jag har tagit 3 st varje dag nu som mellis till kaffet

25% Protein
11% Kolhydrater
65% fett
Ca 68 kcal per muffins

 

Bra mellanmål är en av nycklarna till framgång i viktresan. 

Här ovan är ett recept på muffins.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0