Skyr ett nytt alternativ till mellanmål

Efter att många gånger tänkt och funderat och "måste komma ihåg" så äntligen... jag fick med mig två burkar med Skyr en i blåbär smak och den andra i hallon/granatäpple.
.
När så sonen åt sin middag då var jag ju bara tvungen att testa. Så fram med den lilla burken som innehåller 16g protein och ett ägg. Mums vad gott det var.
.
Sonen fick smaka på en sked och övergav helt sin kyckling för att äta mer av min skyr istället, vilket jag givetvis delade med mig av.
Skyr proteinrikt och riktigt smakrik.
Den stora nackdelen med det hela var att den innehåller hela 5% socker. Vilket gör den till ett mellanmål som är lämpligt att ta vid enstaka tillfällen. God var den och en annan positiv sak var att det följde med en sked i locket. Praktiskt och bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0