Taco "paj" eller gratäng, kalla det vad du vill.

Taco paj 4 port
.
Botten
250 g minikeso
2 ägg
3 msk dinkelmjöl.
.
blanda ihop och häll i en gratäng form in i ugnen i 200grader i 15 min,
.
.
 
.
Fyllning
300g quornfärs
1 gul lök hackad
tacokrydda
.
stek och häll över botten.
 
 
topping
3 toamter
1 dl kesella
1 tsk sombal oelek (kan uteslutas eller ta ännu mer,)
1 dl riven mager ost.
 
blanda toppingen och klena ut över alltihopa in i ugnene igen 200grader i ca 20 min.
 
.
Efter dessa 20 minuter såg min taco paj ut följande 
.
serveras givetvis till en god sallad. jag blev den akruella dagen glad över att det blev två matlådor till mig. Jag kommer att njuta av den. Jag kommer dock att ta mera sambal oelek för jag gillar lite "rivig" mat.
.
Den blev en favorit så denna kommer helt klart att göras vid flera tillfällen.
 
 
Trackback
RSS 2.0