Konsten att koka ägg.

Nu ska ni få höra vad jag har gjort med en massa ägg.
Skulle förebereda dagens måltider med att koka några ägg. Sagt och gjort fram med kastrull och ägg, och då jag ändå kokar kan jag lika gärna fylla kastrullens botten. Sex stycken ägg går med lätthet plats. På med plattan och så i med äggtimern.
Det är en sådan här timer jag har. den lägges i kokvattnet ochskiftar färg. Eftersom jag vill ha hårdkokta är timern helt vit när den är klar.
.
Men så föll det sig att jag och sonen började plocka bland böckerna, och av er som läser detta och känner mig vet hur jag blir när jag får en bok i min hand. All tid och rum försvinner. Så även tanken på äggen.....
Jupp ni har helt rätt. Nu vet jag hur gröna ägg ser ut. Det var lika bra att kasta dem.
.
Så kom då dagen jag behövde mina ägg... tänkte koka en ny omgång. Gör som ovan i med ägg, timern i kastrull och på plattan, men då jag ska göra mig iordning och ge mig iväg sätter jag plattan på tre och tänker att det blir ju varmt iaf.
.
Jag ser att den skiftat färg och tar av det, ger mig glatt iväg.. när jag väl ska skala dem inser jag att vitan har blivit något stelare och gulan är lika mer rinnig än om ägget vore rått.
.
Nu 12 kastade ägg senare inser jag att en äggkokare är på sin plats. Har redan spanat runt lite på nätet.
OBH Nordica 6728
En smart invenstering,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0