jaha..

Känner att jag ligger lågt med bloggandet, har ett barn som fick hämtas i en hast från dagis på grund av att han kräktes. som ni då förstår så har mitt och sambons fokus legat på annat.
.
Men men vi lyxade till det igår (fredag) medans sambon knetade på i tvättstugan slängde jag snabbt ihop detta...
.
Kan informera om att han blev förvånad när han kom upp och detta serverades.
.
Äpplekaka med hemmagjord vaniljsås
 
Det var en av mina fria måltider och jag njöt av den.
.
Äpplekaka
3dl havregryn
150g margarin
2 msk vatten
.
knådas ihop till en deg.
valfri mängd äpplen jag tog tre stora.
kanel
socker
.
lägg degen över äpplena och in i 225grader i ca 30min
.
Vaniljsås
1 ägg
5 dl mjölk
2 msk potatismjöl
Hälls i en kastrull och sjudes tills den tjocknat. Kom ihåg att röra i den för att det inte ska bränna.
Ställ kastrullen i kallt vatten häll i
2 msk vaniljsocker.
.
Ät och njut
Trackback
RSS 2.0