Lista helt ärligt kopierat från Olgas blogg

Olgas lista!

.

Här kommer några tips som kan underlätta din resa!

.

.Det tackar jag för. (mina svar och tankar i kursivt)

.

- se till att du får tillräckligt med protein. Folk äter för lite av det.

.

.Jag gör mitt bästa med att ta mitt pulver då jag vet att jag får i mig förlite via maten.

.

- hitta en dag då du förbereder din mat inför kommande vecka.Jag har tidigare tipsat om söndagar.  Planering är något många har problem med och oftast litar man på”det fixar sig ändå!” Nej det fixar inte sig, det hela slutar ofta med uteblvina mellanmål, en sockrefull proteinbar eller en grande middag på kvällen.

.

.Jag har försökt med det sket sig, hade svårt att följa en plan för livet följer sällan planer. Men jag ska ge det en chans till

.

- skit i vågen om du har få kg kvar att gå ner, gå och mätt ditt fett% om nu det betyder något för dig och du vill ha alalt svart på vitt

.

.Om det ändå vore så väl att det bara var några få kg kvar

.

- ät grönsaker, minst 100 g 2 ggr/dag

.

.CHECK, f'*n vad gott att jag kan säga det om en punkt iaf.

.

- drick vatten! pallar du inte smaken så lägg till apelsinskivor, citronskivor, gurka

.

.Det gör jag, men jag kan ju alltid lägga till en liter eller två.

.

- spica din sallad emd äppelcidervinäger, bakterier är rädda för syran!

.

.ska jag testa..

.

- vill du komma i ditt livs form? var redo att ge upp vissa saker: tv eller  i vissa mån umgänge med andra. Tänk på att du kommer få många kommentarer om att du överdriver och att det är dags att chilla ner lite.Ingen känner din kropp som du gör, ingen annan vet hur du mår…redo för att bli kärringen mot strömmen?

.

.Detta har jag inte upplevft än men det kanske kommer.

.

- var realistisk i det du vill uppnå, det är inte samma sak som att ge upp men lär dig om dina limits

.

.Realist, det tycker jag att jag är.

.

- dröm stort! My god, det kan jag skriva under!

.

.vet inte ens vad jag ska drömma om...

.

- hitta stöd- hemma, bland kompisar, på nätet. Det räcker med 5 stödjande personer och du är safe.

.

.de som vet om min resa, känner jag stödet ifrån.

.

- förvandlingen sker inte över en natt!

.

.tack och lov, hade inte hängt med mentalt om detta vore sant.

.

- ha tålamod!

.

.mmmmmm, måste jag?.

.

- ta före-bilder, detta kommer hjälpa dig mer än du tror!

.

.stämmer.

.

- var förberedd på att vissa dagar kommer kännas att man vill lägga av, det är en del av dealen

.

.dagar? känns just nu mer som veckor!!

.

- gör din hälsa prio nr 1. Vart ska du med allt om hälsan sucks?

.

.så sant

.

- ha A-ction plan men även plan B

.

.och detta kan vara???

.

- styrketräna

.

. Jo detta gör jag, CHECK nr två. F*n vad bra jag är.... .

.

Detta är en lista som jag behöver beta av punkt för punkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0