Min viktresa

Kom på att jag har inte berättat om min viktresa, här kommer den...

Min story.

.

Min resa med övervikt startade nov 2000 när jag började ett nytt jobb. Det var ett jobb där jag vantrivdes något ofantligt samt att jag hade tillgång till godis, kakor, läsk och andra onyttigheter. Dessutom jobbade jag själv så godiset blev både sällskap, tröst samt hungersdämpande, lägg dessutom till att jag inte fick några raster och inte hade någonstans att äta eller ta min rast om jag så hade någon. I alla fall kg smygandes riktigt sakta men otroligt säkert.

.

Så kom en tid när jag hängde på min mor som gick till en dietist, tack vare kcal räkning tappade jag 10 kg, men när kvällen kom var jag vanligen hungrig och då var det bara till att stålsätta sig. För jag hade ju förbrukat min dagsranson på kcal intag. Detta fungerar ett tag, men som alla vet att hungern vinner alltid. Efter ett tag var jag uppe i samma startvikt som innan kcal räkningen.

.

Men så sommaren 2011 när jag jobbade extra så var det en av mina kollegor där som tipsade om Olga, vi gick tom in på stående fot och kollade in hennes hemsida och blogg, tack för det var så lugnt på jobbet den kvällen. Då bestämde jag mig, jag skulle anlita Olga, få ta del av hennes sanning om kost och träning. Och genom att träna hemma, vilket passade mig ypperligt. Jag har inte den tiden det behövs att gå till gymmet. Men att avvara en timme hemma till träning det har jag. Så blev det nu att jag har tappat 13 kg, har 15kg innan jag har nått min målvikt.

.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0