Quorn filé med grönt mos

Jag har bestämt mig för att fokusera mer på vad jag äter, jag läntar efter att få något gott i munnen och vanligtvis brukar jag då gå till godishyllan, nu har jag bestämt mig (igen) för att jag ska laga nya rätter och få nya smakupplevelser på det viset. Just för att testa om det är detta kroppen längtar och suktar efter.
.
Så dagen ena måltid bestod av.
.
.
Quornflié  med grönt mos och givetvis färsk spenat, gurka och tomat.
.
Nu kanske du undrar vad det gröna moset består av, det ska jag berätta.
.
Grönt mos
ca 5 dl broccolibuketter
ca 2 dl gröna ärtor
ca 1 dl spenat.
ca 1,5 dl soyja mjölk
Salt, svartpeppar, vitpeppat
.
.
Koka allt i vatten, häll i soyja mjölken eller grädde eller vad du har hemma, jag mixade den med en stav mixer till en slät smet. Krydda. Smaka av så det är ok.
.
ingredienser till det gröna moset.
 
En klart uppskattad smakupplevelse som jag garanterat kommer att göra igen.
Trackback
RSS 2.0