Denna leksak underlättar i mitt liv.

Vill slå ett slag för en manik som underlättar för mig i mitt vardagspusslet.
.
En liten OBH Nordica äggkokare. Den tjuter högt när äggen är klara.
Passar mig utmärkt då jag annars glömmer dem.
.
Min fina OBH Nordica.

Jag har kommit på att sex ägg men med vatten i som det vore sju ägg. Då är de perfekt för mig.
Mums med ägg från frigående höns.

Kom ihåg att göra ett litet hål på den trubbiga ändan av ägget. Detta för att på den trubbiga sidan finns tydligen en liten luftbubbla som vill ut när ägget ska kokas.
.
Är du osäker kan du alltid känna efter. Den sida som är varmas är den där luften är och den sida som ska få ett litet hål.
.
Hoppas du fattar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0