Gör dig kvitt dina heliga kor..

För ett tag sedan köpte jag en enormt bra bok. Detta tyckte jag tills jag kom till ett visst kapitel. Jag fattade inget jag satt som ett fån. Jag lade ifrån mig boken och så kom ursäkterna att jag ändå inte hinner att läsa boken. Vilken tur att jag lånade ut den, så nu får jag boken återberättad för mig. Jag kände genast att alla ursäkter till att inte träna är en av mina heliga kor, så jag dräpte kon och har nu tränat, i och för sig två gånger denna vecka. Och jag tränade halvhjärtat, men det är bättre än inte alls. Nu har jag just planerat in träningen för vecka 20.
.
.
En bra bok, som handlar om att vi alla gärna gömmer och ursäktar oss bakom mer eller mindre bra ursäkter/bortförklaringar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0