Kokosmjölkgryta med sting

Dagens lunch var...

Vegetarisk kokosmjölkgryta med sting (4 portioner)


1 vitlöksklyfta 

1 burk kokosmjölk light à 400 ml 

1 burk krossade tomater 
1 gul lök 
1 msk curry
1 msk olja
4 dl kokta kikärter 
300 g fryst hackad spenat 
2 msk mango chutney 
1 grönsaksbuljongtärning

  röda linse
1 tsk sambal oelek

o    Hacka vitlök och gul lök och fräs den i oljan. Låt curry fräsa med.

o    Häll över kokosmjölken och lägg i grönsaksbuljongtärningen.

o    Låt koka 5 min.

o    Tillsätt de krossade tomaterna och den frysta spenaten.

o    Koka upp vattnet till linserna och koka dessa.

o    Lägg i kikärterna, mango chutney och sambal oelek och låt kikärterna bli varma utan att koka sönder.

o    Servera med linserna

 

 

Kan informera om att jag uppskattade detta rätt.

och bilder hoppas jag kommer. Min stationära dator behöver träffa en läkare. Så fram till dess nöjer jag mig med den lilla bärbara datorn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0