Mina mål med träning

För ett tag sedan fick jag kontakt med en PT som var i utbildning. Jag har nu den stora glädjen att hon har tagit sig an mig. Jag fick tre frågor att fundera kring.
Hon skrev "Men först och främst vill jag att du ska fundera på dina mål. Vad vill du uppnå med vår kontakt och hur länge ska det ta innan du når ditt nuvarande mål. Fundera och återkom!". 
 
Jag funderade och skrev ner rubrikerna i ett kollegieblock. Jag fick ihop sex (!) sidor. Jag ska bespara er allihop utan ge er det axplock som jag även svarade. 
 

Jag ville ha så tydliga mål som möjligt. Just för att de då är lättare att nå och arbeta mig mot. 
 
i alla fall så här svarade jag.
 
 
 
Mål:
- bli starkare, få muskler
- ha en frisk kropp och slippa ryggvärken.
- väga 65-70kg
- ha storlek 38
dvs må bättre och orka mera
 
uppnå med vår kontakt:
- stöd och uppmuntran när jag sköter mig.
- en rejäl piska och utskällning när så behövs.
- Nytt individuellt träningsupplägg var 4:e vecka
- träningen ska vara överkomlig i mitt livspussel. 
 
Tidsåtgång innan målet nås:
- skulle vilja vara där nästa höst. I början av oktober är en bra tidpunkt.
- även ifall det främsta målet är att dö som en väldigt gammal, gammal dam. Som har en vältränad slank kropp. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Väldigt bra mål, speciellt den där om en gammal vältränad dam.

2012-10-14 @ 10:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0