Vardagsmotion

Skrev för ett tag sedan. Men den är fortfarande aktuell.
Jag gör så fort det är möjligt. Jag tar trappor istället för rulltrappa/hiss. Undantag är om jag är så trött att jag tror jag ska stupa eller snubbla på några extra par fötter som brukar komma fram då kroppen är trött. 
 
Såg i vetenskapensvärld för ett tag sedan att om jag går och står så mycket som möjligt. Då ökar jag dagsförbrukningen med 500kcal. Såi skolan varje dag den aktuella veckan. Vi hade föreläsningen på nionde våningen. Varje rast, vid varje tillfälle där vi fick en bensträckare. Tog jag och min kära klasskamrat och gick ner tog varvet runt halva huset, Kunde inte ta ett helt varv då det är bygge och resterande är avstängt. In i huset och så gå upp. Jag kan säga att på våningsplan sex då suger det bra i låren. På våning sju då slutar jag prata utan stönar mest fram det jag vill säga. För att när vi väl är uppe. Pusta ut och känna sig bra till mods och redo att sätta sig och lyssna vidare. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0